Help

Help! Iets gaat er niet goed tijdens de Quiz...

We vinden het natuurlijk heel vervelend als de Quiz niet gaat zoals het hoort. Sommige dingen zijn echter meestal vrij simpel op te lossen en daarom hebben we hieronder de meeste foutmeldingen en problemen genoteerd. Kijk even goed of het probleem dat zich voordoet hierbij staat. Zo niet, dan vragen we je om een WhatsApp-bericht te sturen op ons vaste nummer (076-7851466). Deze telefoon wordt altijd door iemand 's avonds mee naar huis genomen en we proberen om zo snel mogelijk te reageren en je te ondersteunen om een goede oplossing te vinden!

Ik krijg mijn inlogscherm niet te zien.

Check of het internet werkt.
Controleer of de URL klopt en of er geen spelfouten inzitten. Ga opnieuw naar www.magnagames.nl

Als ik inlog, kom ik direct in een spel of een wachtscherm.

Op het apparaat is reeds een spel gespeeld en dit spel is nog open. Als de afsluitende pagina in beeld is, druk dan op de knop "afsluiten". Als het apparaat nog in het spel zit, app dan spelcode en teamnaam die verwijderd moet worden naar 076-7851466.

Bij login krijg ik de melding: "Pagina verlopen"/"Page expired"

Het loginscherm heeft waarschijnlijk te lang open gestaan. Voer opnieuw de webpagina in (doe dat niet door terug te gaan, maar vul opnieuw de website in) in de URL balk. Je komt dan in het loginscherm en je kunt opnieuw inloggen.
Krijg je daarna opnieuw de melding? Refresh dan de pagina!

Bij login krijg ik de melding:  "429: Teveel Pogingen" of "429: Too Many Attempts"

Je hebt binnen 1 minuut te vaak foutief geprobeerd in te loggen. Check of je de code goed hebt ingevoerd. De code is hoofdlettergevoelig en check of het een 0 (nul) of O (hoofdletter o) is en je het streepje ook hebt getypt. Na 2 minuten kun je het opnieuw proberen. Ons advies is om de code niet in te typen, maar te kopiëren en te plakken, zo voorkom je foute logins.

Na login kom ik steeds terug in het loginscherm in plaats van het spel.

Check de foutcode die in je scherm zichtbaar is in het rood. Deze kun je gebruiken om via deze "Help" je probleem op te lossen.

Bij login krijg ik de foutmelding: "Deze code is niet bij ons bekend."

Waarschijnlijk is de spelcode niet goed ingevoerd. Deze is hoofdlettergevoelig. Check of het een 0 (nul) of O (hoofdletter o) is en je het streepje ook hebt getypt. Ons advies is om de code niet in te typen, maar te kopiëren en te plakken, zo voorkom je foute logins.

Bij login krijg ik de foutmelding: "het maximaal aantal teams is al aangemaakt voor deze code"

Voor elke quiz kunnen er maar een X aantal teams/apparaten inloggen (je hebt het aantal teams zelf geselecteerd toen je de Quiz via deze site kocht). Zijn er niet per ongeluk meer apparaten ingelogd omdat iemand bijvoorbeeld wilde wisselen van apparaat? Als het probleem blijft bestaan, app dan naar 076-7851466.

Bij login krijg ik de foutmelding: "Dit spel is al begonnen of vol, u kunt zich niet meer aansluiten".

Het is spel is door andere teams al gestart (door na de introvideo in het teamscherm op 'Start Quiz' te klikken), de persoon die nu nog wil inloggen kan niet meer aansluiten. Het spel zal handmatig gereset moeten worden door ons, zodat iedereen teruggaat naar de introductievideo en weer begint bij vraag 1.1. App ons de spelcode op nr. 076-7851466.

Teamscherm

Dit scherm zie je na de introductievideo. Check of iedereen is ingelogd en je alle teamnamen ziet staan in het teamscherm, zeker als je op afstand speelt tegen elkaar! Zie je niet alle teams staan? Wacht dan even rustig af en/of ververs/refresh je scherm door op het logo van Magna te klikken/tikken of refresh je scherm door middel van F5/command+R etc. 

Ik heb een probleem met het afspelen van mijn audio/video.

Het kan zijn dat je huidige internetverbinding te traag is. Je kan op fast.com checken wat je snelheid van je internet is. Als je een snelheid van minder dan 5Mbps hebt, is er zeer waarschijnlijk een download of update op je apparaat aan de gang, of gebruikt iemand anders veel internet die op de WiFi-aansluiting zit?

Als de verbinding wel normaal is, app naar 076-7854166

We komen niet voorbij het wachtscherm

Je wacht al langer dan 2 minuten? Misschien blijft het systeem even hangen. Refresh je pagina.
Is er misschien iemand gestopt met spelen? Als iemand is gestopt met spelen, krijgen alle overige spelers, na 5 minuten, in het wachtscherm de vraag of deze deelnemer is gestopt en vervolgens de mogelijkheid dit te bevestigen in het wachtscherm. Als iedereen heeft bevestigd dat deze deelnemer is gestopt, wordt het spel hervat.

Ik heb mijn resultaten niet ontvangen via de mail.

Heb je aan het begin van het spel wel je mailadres ingevuld of staat de mail per ongeluk in de Spam?
Het kan zijn dat het spel niet helemaal goed is afgesloten via de "Sluiten en email" knop. Ben je nog binnen het uur na het afsluiten van het spel? Ga dan naar www.magnagames.nl/logout. De mail wordt alsnog verzonden
Heb je nou nog steeds niks ontvangen na bovenstaande tips? Misschien een fout gemaakt bij het intikken van je mailadres? App je correcte mailadres naar 076-7851466. Dan gaan wij proberen alsnog de resultaten toe te sturen!